Ένα ποδήλατο φτιαγμένο από χαρτόνι. Όχι για βιτρίνα, αλλά για
«κανονικές» πεταλιές. Ζυγίζει περίπου 9 κιλά, σηκώνει αναβάτη βάρους έως
220 κιλά και η κατασκευή του κοστίζει 7 με 9 ευρώ. Πίσω από το
χαρτονένιο ποδήλατο βρίσκεται ο Izhar Gafni, ένας βιομηχανικός
σχεδιαστής που αρέσκεται στο να σχεδιάζει περίεργα μηχανήματα, όπως
ξεφλουδιστές ροδιών.
Μια μέρα άκουσε για κάποιον που έφτιαξε ένα κανό από χαρτόνι, και πεισμάτωσε. Το αποτέλεσμα ήταν το ποδήλατο Alfa, κατασκευασμένο από χαρτόνι και 100% ανακυκλωμένα υλικά, το οποίο απαιτεί ελάχιστο κόστος συντήρησης. Εκτός από οικολογικό όμως θα είναι και πάμφθηνο, αφού το κόστος κατασκευής του είναι κάτω από δέκα ευρώ. Οι μηχανικοί του έλεγαν ότι η ιδέα του ήταν ανέφικτη. Όμως ο Gafni βασίστηκε στη λογική των origami αλλά και στην ιδέα ότι το χαρτί αποκτά περίεργες ιδιότητες καθώς διπλώνεται και ξαναδιπλώνεται -«αν διπλώσεις ένα χαρτί μια φορά, αποκτά την τριπλάσια αντοχή, όχι τη διπλάσια». Η κατασκευή του Alfa τού πήρε τρία χρόνια και τώρα είναι στη φάση αναζήτησης των απαραίτητων πόρων για τη βιομηχανική παραγωγή του. Αν τελικά καταφέρει να βρει το δρόμο της μαζικής παραγωγής, σίγουρα θα μπορούσε να αλλάξει πολύ τα δεδομένα της μετακίνησης, ειδικά σε φτωχές αναπτυσσόμενες χώρες.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ
http://www.doctv.gr
Μια μέρα άκουσε για κάποιον που έφτιαξε ένα κανό από χαρτόνι, και πεισμάτωσε. Το αποτέλεσμα ήταν το ποδήλατο Alfa, κατασκευασμένο από χαρτόνι και 100% ανακυκλωμένα υλικά, το οποίο απαιτεί ελάχιστο κόστος συντήρησης. Εκτός από οικολογικό όμως θα είναι και πάμφθηνο, αφού το κόστος κατασκευής του είναι κάτω από δέκα ευρώ. Οι μηχανικοί του έλεγαν ότι η ιδέα του ήταν ανέφικτη. Όμως ο Gafni βασίστηκε στη λογική των origami αλλά και στην ιδέα ότι το χαρτί αποκτά περίεργες ιδιότητες καθώς διπλώνεται και ξαναδιπλώνεται -«αν διπλώσεις ένα χαρτί μια φορά, αποκτά την τριπλάσια αντοχή, όχι τη διπλάσια». Η κατασκευή του Alfa τού πήρε τρία χρόνια και τώρα είναι στη φάση αναζήτησης των απαραίτητων πόρων για τη βιομηχανική παραγωγή του. Αν τελικά καταφέρει να βρει το δρόμο της μαζικής παραγωγής, σίγουρα θα μπορούσε να αλλάξει πολύ τα δεδομένα της μετακίνησης, ειδικά σε φτωχές αναπτυσσόμενες χώρες.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ
http://www.doctv.gr
Σχόλια