Μια
σειρά από ηλιακά επιβατηγά τριμαράν και φορτηγά πλοία προτείνει η
αυστραλιανή εταιρεία Solar Sailor με σκοπό να περιοριστούν δραματικά οι
δαπάνες κίνησης.
«Οι εταιρείες εξόρυξης αναφέρουν ότι τα καύσιμα που απαιτούνται
για τη μεταφορά ενός τόνου σιδηρομεταλλεύματος αγγίζουν το 90% του
συνολικού κόστους» αναφέρει ο γενικός διευθυντής της
εταιρείας, Ρόμπερτ Ντέιν.
Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τις πιέσεις
που ασκεί ο Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας (ΙΜΟ) για την αύξηση της
ενεργειακής απόδοσης των πλοίων και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου
του άνθρακα και άλλων ρύπων κατά 25%-30% μέχρι το 2030, οδήγησε την
εταιρεία στη δημιουργία πλοίων που κινούνται με τη βοήθεια κινητήρων
εσωτερικής καύσης και φωτοβολταϊκών συστημάτων.
Ανάμεσα στα πρωτότυπα σχέδια των Αυστραλών συγκαταλέγονται ηλιακά
δεξαμενόπλοια, τα λεγόμενα Aquatankers, και τριμαράν όπως το BayTri. Τα
πρώτα αποτελούν υδροφόρα τάνκερ με ηλιακά κατάρτια με δυνατότητα
ανάκλισης. Η φόρτωση και η εκφόρτωσή τους θα πραγματοποιούνται με τη
βοήθεια μικρών πλωτών σταθμών, γνωστών και ως Single Point Moorings
(SPM), που θα συνδέονται με κεντρικές δεξαμενές μέσω ενός συστήματος
χερσαίων και υποθαλάσσιων σωληνώσεων. Σύμφωνα με την εταιρεία, τα
ηλιακά κατάρτια εκτιμάται ότι θα οδηγούν σε εξοικονόμηση του συνολικού
κόστους καυσίμων για την κίνηση του πλοίου της τάξεως του 40%-60%.
Το BayTri, χωρητικότητας 600 επιβατών, πάλι, χάρη στο γιγαντιαίο
«λοφίο» φωτοβολταϊκών που φέρει στο επάνω μέρος του, μπορεί μέσα σε
μόλις τέσσερις ώρες να συλλέγει αρκετή ηλιακή ενέργεια για την
ηλεκτροδότηση ενός μέσου δυτικού σπιτιού για έξι ολόκληρες ημέρες.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ
http://www.energyonline.gr
Σχόλια