Τα πρώτα ηλεκτροκίνητα ταξί στον κόσμο με αποσπώμενες μπαταρίες ιόντων λιθίου έκαναν χθες την εμφάνισή τους στην πρωτεύουσα της Ιαπωνίας. Σε αντίθεση με τα συνηθισμένα υβριδικά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα πρωτοποριακά αυτά οχήματα δεν χρειάζεται να σταματήσουν τη λειτουργία τους για ώρες προκειμένου να επαναφορτιστούν.
Αρκεί απλώς να αντικαταστήσουν τις μπαταρίες τους που εξαντλήθηκαν με νέες, σε ειδικά εξοπλισμένα πρατήρια καυσίμων. Η όλη διαδικασία δεν διαρκεί παραπάνω από ένα λεπτό, λιγότερο δηλαδή απ' όσο χρειάζεται για το γέμισμα ενός τυπικού ρεζερβουάρ με βενζίνη. Οι εξαντλημένες μπαταρίες μένουν στα πρατήρια και επαναφορτίζονται για χρήση σε επόμενο όχημα.
Σύμφωνα με την αμερικανική εταιρεία Better Place, που κατασκεύασε το ηλεκτρικό σύστημα τροφοδοσίας, τα νέα ταξί έχουν αυτονομία 300 χιλιομέτρων μέχρι να εξαντληθούν οι μπαταρίες τους. Η χρήση τους εντάσσεται σε πιλοτικό πρόγραμμα του δήμου του Τόκιο, με σκοπό τη μείωση των εκπομπών ρύπων από την κυκλοφορία. Σημειώνεται ότι μολονότι ο συνολικός αριθμός των ταξί δεν υπερβαίνει το 2% του στόλου των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην ιαπωνική μεγαλούπολη, εκλύουν στην ατμόσφαιρα το 20% του διοξειδίου του άνθρακα που προέρχεται από οχήματα, καθώς βρίσκονται σε 24ωρη λειτουργία.
Στελέχη του ιαπωνικού υπουργείου Μεταφορών τονίζουν ότι η μετάβαση στα ηλεκτροκίνητα ταξί είναι αναπόφευκτη, προκειμένου να επιτευχθεί ο φιλόδοξος στόχος που έχει τεθεί από την κυβέρνηση του Τόκιο για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 25% μέχρι το 2020 (σε σχέση με τα επίπεδα του 1990). Εξάλλου, τα ταξί είναι τα ιδανικά οχήματα προκειμένου να δοκιμαστεί το σύστημα των αποσπώμενων μπαταριών, αφού διανύουν μεγάλες αποστάσεις, αλλά σπανίως βγαίνουν εκτός πόλης.
Το πιλοτικό πρόγραμμα που ξεκίνησε χθες θα διαρκέσει 90 ημέρες. Αν κριθεί επιτυχημένο, τότε θα γίνουν προσπάθειες να γενικευθεί η χρήση των ηλεκτροκίνητων ταξί «και να χρησιμοποιηθεί η περίπτωση του Τόκιο ως μοντέλο και για άλλες πρωτεύουσες του πλανήτη».
ΠΗΓΗ
http://www.kathimerini.gr
Σχόλια