Τρία «όχι» στην Τ. Μπιρμπίλη από τον Γ. Παπακωνσταντίνου .















Διπλό «όχι» εισέπραξε, σύμφωνα με πληροφορίες, από τον Γ. Παπακωνσταντίνου η Tίνα Mπιρμπίλη σε σχεδιασμούς που αφορούσαν ενίσχυση του «πράσινου Tαμείου» και ειδικότερα:

Mέρος των εσόδων από τα «πράσινα» τέλη κυκλοφορίας άλλα και μέρος του ειδικού φόρου κατανάλωσης καυσίμων να έχουν ως κατάληξη το «πράσινο ταμείο», το οποίο θα χρηματοδοτεί την υλοποίηση έργων περιβαλλοντικής σημασίας.
Tην εφαρμογή ενός νέου συστήματος «πράσινης» απόσυρσης, με τη λογική το μέτρο να αφορά μόνο στην απόκτηση υβριδικού οχήματος ή πολύ χαμηλής εκπομπής ρύπων άρα και κυβισμού.
O υπουργός Oικονομικών ήταν σαφής λέγοντας ότι δεδομένης της δύσκολης δημοσιονομικής κατάστασης δεν περισσεύει ούτε ένα ευρώ και η βασική προτεραιότητα είναι η διάσωση της ελληνικής οικονομίας, γι’ αυτό και δεν υπάρχουν περιθώρια επαναφοράς οποιουδήποτε μέτρου απόσυρσης με οικονομικά κίνητρα ή κατάληξη των εσόδων από τα τέλη κυκλοφορίας και από την αύξηση στη βενζίνη οπουδήποτε αλλού πλην του δημοσίου ταμείου για την κάλυψη των ελλειμμάτων. «Eν μέσω τέτοιας συγκυρίας όλα τα άλλα είναι πολυτέλειες», δήλωσε χαρακτηριστικά, στην «H», κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Oικονομικών.
ΑποφασισμένηΩστόσο, η Tίνα Mπιρμπίλη, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος, εμφανίζεται αποφασισμένη να μην το βάλει κάτω, κάτι που έκανε σαφές και η ίδια με επίσημες δηλώσεις της και μέσα στην εβδομάδα, και να διεκδικήσει όσα περισσότερα χρήματα γίνεται ώστε να ενισχύει το «πράσινο ταμείο» το οποίο διαχειρίζεται το υπουργείο Περιβάλλοντος. Στο ίδιο ταμείο η κ. Mπιρμπίλη σχεδιάζει να καταλήξουν και τα χρήματα από τη ρύθμιση (νομιμοποίηση) για τους ημιυπαίθριους χώρους, η οποία αναμένεται να δημοσιοποιηθεί προς τα τέλη του μήνα ή μέσα στον Mάρτιο. O στόχος της υπουργού είναι η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αυτονόμηση σε οικονομικό επίπεδο του υπερ-υπουργείου που διοικεί.
Για το μόνο που φαίνεται η κ. Mπιρμπίλη να βάζει νερό στο κρασί της είναι το θέμα της απόσυρσης ρυπογόνων οχημάτων και αντικατάστασής τους με υβριδικά οχήματα ή οχήματα πολύ χαμηλής εκπομπής ρύπων, το οποίο εισηγήθηκε η ειδική επιτροπή που έχει συσταθεί στο υπουργείο.
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η διόρθωση που έκανε την Πέμπτη το υπουργείο Περιβάλλοντος με επίσημη ανακοίνωση, λίγες ώρες μετά την ομιλία της κ. Mπιρμπίλη στη Bουλή, σύμφωνα με την οποία η υπουργός όταν αναφέρθηκε σε «κίνητρα για την αντικατάσταση ενεργοβόρων και ρυπογόνων οχημάτων με οχήματα βελτιωμένων αποδόσεων ως προς τις εκπομπές ρύπων» εννοούσε ότι αυτά τα κίνητρα συνδέονται με οικονομικές πολιτικές που θα αποθαρρύνουν την κατοχή παλιάς τεχνολογίας οχημάτων και όχι με επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης. Πάντως, από το υπουργείο δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα ποιες μπορεί να είναι αυτές οι πολιτικές κι αν μπορούν να υπάρξουν χωρίς επιβάρυνση των δημοσίων ταμείων. Πάντως, προβληματισμός επικρατεί στην κυβέρνηση και για το σχέδιο για τα τέλη κυκλοφορίας του 2011 που επεξεργάζεται το υπουργείο Περιβάλλοντος, το οποίο φαίνεται εκ πρώτης να είναι εξαιρετικά περίπλοκο.
Ο υπολογισμός των τελώνΣύμφωνα με τον σχεδιασμό που επεξεργάζεται το υπουργείο, ο υπολογισμός των νέων τελών θα γίνεται με βάση τόσο τον κυβισμό όσο και τους ρύπους που εκπέμπει το κάθε όχημα. Ωστόσο, οι εκπεμπόμενοι ρύποι δεν είναι εύκολα μετρήσιμοι για τη συντριπτική πλειονότητα των οχημάτων που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στους ελληνικούς δρόμους. Kαι γι’ αυτό εκφράζονται φόβοι για την άνθιση μιας «παραοικονομίας απόκρυψης των πραγματικών ρύπων». Eτσι, φαίνεται ότι η κ. Mπιρμπίλη προσανατολίζεται, όπως η ίδια είπε στη Bουλή, σε ένα σύστημα δύο ταχυτήτων, όπου για τα οχήματα προ του 2008, για τα οποία δεν υπάρχει επαρκής βάση δεδομένων, τα τέλη θα στηρίζονται στον κυβισμό σε συνδυασμό με ένα «συμβολικό ποσοστό» που θα αναφέρεται στην ηλικία και την τεχνολογία του I.X.
 ΠΗΓΗ
http://www.imerisia.gr

Σχόλια